1. Dzięki za wsparcie
- Jestem bardzo wdzięczna za Waszą pomoc i umiejętności. Kolejny raz pomogliście mi w zadaniu, na które nie miałam pomysłu.
lub
- Fajnie, że odwaliliście za mnie całą robotę.
2. Spróbujmy podejść do tego inaczej
- Napiszmy te teksty lepiej — według konkretnych wytycznych, które Wam przekazałam.
lub
- Napiszcie te teksty tak, aby mi się podobały. Na razie mi nie siedzą. Może to przez pogodę? Albo degradację Merkurego? Sama nie wiem…
3. Nie jestem z tym ok
- Nie podoba mi się to sformułowanie. Zaburza logikę i gubi sedno całości.
lub
- Nie podoba mi się… w sumie sama nie wiem, co. Ale przecież wzdycham, przewracam oczami i ostentacyjnie sapię, więc chyba wszystko jasne?
4. Błagam, nie piszmy tak
- Bardzo proszę, nie piszcie w sposób, który nie pasuje do naszej strategii.
lub
- Nie piszcie tak. Bo nie. I już. Spróbujcie jutro. Może wtedy będziemy tak pisać. A może nie.
5. Jaki macie z tym feeling?
- Jestem ciekawa Waszego głosu, bo się z nim liczę.
lub
- Pytam, co sądzicie, bo udaję, że Wasza opinia jest ważna. Dobrze zastanówcie się, zanim odpowiecie.
6. Trochę za bardzo popłynęliście tym razem
- Doceniam Waszą kreatywność, ale w tym przypadku odbiegliście od przyjętej koncepcji — formalnie i treściowo.
lub
- Chcieliście zabłysnąć? Nic z tego. To ja jestem nieszablonową ekspertką od wszystkiego. Jak szukacie błysku, to lepiej spójrzcie na mnie.
7. Takie rzeczy powinny być w briefie
- Jeżeli nie otrzymaliście informacji niezbędnych do wykonania zadania, nie rozpoczynajcie go. Zleceniodawcy muszą zacząć wysyłać kompletny brief.
lub
- Dostaliście info, że tekst ma być lekki, fajny, zrozumiały i napisany ciekawym językiem? Brzmi jak wystarczająca ilość informacji. Na co jeszcze czekacie?
8. Idźmy w prostotę
- Piszmy prosto, chwytliwie i zrozumiale dla klienta.
lub
- Piszmy łopatologicznie, tak samo jak zawsze, mimo że prosiłam Was o coś świeżego i innego niż od roku.
9. W razie pytań jestem do dyspozycji
- Gdyby cokolwiek było dla Was niejasne, nie bójcie się pytać. Zależy mi na dowiezieniu tematu tak samo, jak Wam.
lub
- Wstawiam to zdanie na koniec każdego maila, bo udaję, że jestem pomocna. Jeśli koniecznie musicie o coś zapytać — niech będzie. I tak nie odpowiem.
10. Jesteśmy na etapie zmiany w procesach
- Testujemy nowe rozwiązania, dzięki którym nasza praca będzie przebiegała przyjemniej i efektywniej. W najbliższych tygodniach będzie małe zamieszanie, ale spokojnie — niebawem zaprocentuje i wszystkim ułatwi życie.
lub
- Od lat stoimy w miejscu, ale wolimy udawać niż przyznać się do błędu. Dlatego zrobimy serię spotkań o niczym, wprowadzimy masę nowych formalności i utrudnimy Wam pracę. A potem wrócimy do punktu wyjścia.
11. Niestety timing nie jest komfortowy
- Wiem, że macie bardzo mało czasu na zlecenie. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Przepraszam. Dajcie znać, czy chcecie przesunąć termin.
lub
- Niby mogłam zająć się tematem wcześniej, abyście znowu nie pracowali z wywieszonymi jęzorami. Ale po co? Ostatnio daliście radę. Dacie i tym razem.
12. Nie wiem, czy mam na to przestrzeń
- Nie jestem pewna, czy w tym momencie konstruktywnie ocenię Wasze zadanie. Mam dużo na głowie. Dajcie mi chwilę czasu na odpowiedź.
lub
- Zostawiłam mnóstwo rzeczy na ostatni moment i nie chce mi się patrzeć na Wasze zadanie. Z drugiej strony jestem control freakiem. Więc zerknę. Kiedy? Nie wiem. I nie życzę sobie kolejnych pytań.
13. Ślijmy dalej do akceptu
- Akceptuję to, co napisaliście. Możecie przesłać tekst górze.
lub
- Nieznacznie zmieniłam Waszą wersję i podpisałam ją jako swoją. Przejmę temat i wyślę go samodzielnie. Aby ci na górze nie zapomnieli, kto jest najważniejszy.
Ocena tekstu przez Sowę przypomina rzut monetą. Nigdy nie wiesz, co wypadnie.
Na opinię wpływają różne okoliczności. Poczucie dobrostanu, poziom cukru we krwi, właściwa energia (???)…
Niestety, te kwestie rzadko zależą od Ciebie.
W takim razie co zrobić, aby wyzwolić się od szczęśliwego trafu? Jak zamienić orła i reszkę w pewnik? Jak osiągnąć upragnioną, sowią satysfakcję?
Trzeba pisać. Do momentu, aż Sowa zacznie pohukiwać z zadowolenia.